6 sfaturi practice pentru a evita comunicarea ineficienta in cadrul firmei

Foarte des observ, mai ales in firmele mari, ca principala problema cu care se confrunta managerii este comunicarea ineficienta. Tocmai de aceea am intocmit o lista cu 6 situatii si mai ales cu 6 solutii pe care le puteti aplica pentru evitarea acestor situatii.
O puteti folosi atat pentru managemntul timpului dumneavoastra, pentru magamentul resurselor umane, dar mai ales pentru a avea o comunicare eficienta.

1. Pierderea si mai ales modificarea mesajului ” pe drum “:
De obicei mesajele trec prin mai multe esaloane, pe acest drum putand interveni diferite modificari. Asta deoarece fiecare interpreteaza cum doreste mesajul sau il ” infloreste ” cum vrea.
Tocmai de aceea sfatul este sa comunicati in scris mesajele ce trebuie transmise unui numar mare de persoane.

2. Comunicarea in exces:
Cateodata angajatii sunt bombardati cu atatea mesaje incat ajung sa ignore o parte din acestea, poate pe cele mai importante. Oboseala sau plictiseala intervenita pot afecta receptarea informatiilor.
Tineti minte de legea comunicarii: largirea excesiva a comunicarii intre diferite niveluri ale unei ierarhii poate duce la cresterea neintelegerii. Asa ca tineti minte sa comunicati doar ceea ce este necesar. Lasati deoparte mailurile venite pe yahoo sau cele in care transmiteti informatii deja cunoscute.

3. Formularea necorespunzatoare a mesajului:
Scrieti mereu un mesaj concis si la obiect, nu folositi un limbaj mult prea academic ci unul simplu, comun. Pe langa asta lasati deoparte termenii de specialitate atunci cand va adresati unui public larg.
Daca mesajul nu a fost inteles reformulati-l.

4. Incapacitatea de a asculta
Tineti minte ca daca auzim asta nu inseamna ca si ascultam Tocmai de aceea cereti feedback dupa fiecare mesaj pe care il transmiteti. Asa veti afla daca ati fost ascultat si daca ati fost inteles.
Fiti atenti si la comunicarea nonverbala.

5. Emotiile:
Supararea, frustrarea, nelinistea, stresul. Toate acestea blocheaza intelegerea deplina a mesajului.
Este foarte greu ca emotiile sa fie controlate. Este foarte posibil ca daca comunicati cu o astfel de persoana sa nu fiti intelesi sau sa fiti intelesi  gresit, intr-un mod negativ. Sfatul meu este sa lasati acea persoana sa isi revina sau sa o ajutati sa isi revina si de abia dupa aceea sa incercati sa ii comunicati ceea ce aveti de comunicat.

6. Diferentele de perceptie:
Perceptia reprezinta modul in care o persona vede realitatea. Din moment ce doua persoane nu beneficiaza de aceleasi experiente, perceptiile lor asupra lucrurilor vor fi diferite.
Sfatul meu este ca atunci cand comunicati in scris sa nu lasati loc de interpretari.
Cereti mereu feedbackul si asigurati-va ca lumea a inteles exact ce doreati sa transmiteti.
Incurajati angajatii sa-si exprime parerea in legatura cu ceea ce le comunicati.

Va doresc mult spor in tot ceea ce faceti !

Comentarii

comentarii

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletterul nostru pentru a primi gratuit informatii specializate relevante pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

E-mail:

   

To Top