Alexandru Dinu-Rețeta de succes a unui antreprenor de 26 de ani

Interviu acordat www.onlinestudent.ro
Alexandu Dinu – un ambasador de brand al vanzarilor. Vinde produse si servicii de 10 ani de zile. Sustine traininguri specializate de 3 ani. Pana in momentul de fata a realizat cursuri pentru mai mult de 500 de profesionisti. Este director al companiei Tandem Call Center, unde coordoneaza activitatea a peste 60 de angajati, si in acelasi timp se ocupa si divizia de training a Grupului Rentrop&Straton. Este pasionat de vanzari, leadership, training si calatorii si daca asta nu vi se pare suficient il puteti gasi si pe www.alexdinu.ro

REPORTER: Ce însemna zona de Telesales în urmă cu 8 ani şi ce înseamnă ea astăzi. Ce s-a schimbat?

ALEX: In urma cu 8 ani de zile zona de telesales insemna in proportie de 90% vanzarea serviciilor de telecom. In acel moment telesales sau telemarketing era un cuvant necunoscut in vocabularul oamenilor. In acelasi timp angajatii erau prost instruiti si prost platiti. In momentul de fata piata de telesales s-a dezvoltat foarte mult si din ce in ce mai multe companii apeleaza la astfel de servicii. Atat multinationale, dar mai ales companii mici si mijlocii care constientizeaza faptul ca acest canal de vanzare este relativ ieftin, rapid si mai ales productiv. Totodata oamenii care lucreaza in acest domeniu s-au specializat din ce in ce mai mult si au ajuns sa castige sume frumusele din comisioane si bonusuri

REPORTER: Cum te simţi antreprenor la 26 de ani. Care e secretul reuşitei tale?

ALEX: Ca sa fiu corect, conceptul de antreprenor doar l-am experimentat  la varsta de 20 de ani, atunci cand am infiintat un magazin online. Am facut multe greseli atunci dar am avut si foarte multe de invatat.  Concret, in prezent, coordonez activitatea companiei Tandem Consultanta si Management iar cheia succesului este sa gandesti ca un antreprenor chiar daca nu esti actionar direct la acea companie.  Pana la urma ,,antreprenor,, e doar un cuvant. Important este cum te simti tu intr-un business. Poti fi investitor si altfel decat investind bani. Poti investi ore de munca, pasiune intr-un job si tot investitor te numesti.

REPORTER:  Ştiu că în prezent eşti unul dintre angajatorii activi de pe piaţa de profil. Ce calităţi trebuie să aibă viitorii tăi colaboratori?

ALEX: In primul si in primul rand cautam tineri responsabili. Tineri care sa isi doreasca sa se dezvolte atat personal cat si profesional. Atitudinea pozitiva si comunicarea sunt de asemenea doua puncte forte pe care le cautam la viitorii nostri colaboratori.

REPORTER: De ce crezi că fug studenţii de joburile în call-center?
ALEX: Din cauza miturilor create in jurul acestei activitati si mai ales din cauza faptului ca avem tendinta de a generaliza lucrurile. De exemplu, daca pe piata exista cateva companii care “isi bat joc” de angajatii lor oamenii vor avea impresia ca toate companiile din domeniu fac acelasi lucru. Este total gresit. Exista companii care investesc foarte mult in dezvoltarea oamenilor, care ofera ceea ce promit la interviuri si care isi rasplatesc angajatii asa cum trebuie.

REPORTER: Ce proiecte ai în vizor ca trainer pentru că ştiu că în ultima perioadă te-ai indentificat şi cu zona de coaching şi mentoring.

ALEX: Trainingul a inceput ca un hobby pentru mine. Este meseria care imi place cel mai mult sa o practic. Feedbackul pe care il primesc de la participantii cursurilor este unul foarte bun iar acest lucru este o rasplata extraordinara pentru mine. In momentul de fata dezvolt divizia de training a Grupului Rentrop&Straton. Dorim sa aducem o noua viziune pe piata asupra trainingurilor si asupra eficientei acestora. Ne dorim ca oamenii care participa la trainingurile noastre sa plece cu idei, cu instrumente de lucru pe care se le puna imediat in aplicare. Avantajul pe care il avem este ca toti suntem practicieni activi in domeniile pentru care sustinem traininguri.

REPORTER: Un mesaj pentru studenţii care nu au un job. Le-ai spune să se angajeze sau să îşi facă o firmă?

ALEX: Inainte de a isi infiinta propria lor firma, parerea mea este ca ar trebui sa lucreze o perioada si ca angajat. Vor reusi in acest fel sa identifice care sunt punctele la care trebuie sa fie atenti atunci cand deschid o afacere, isi vor da seama ca un business nu consta numai din a avea un produs sau un serviciu pe care sa incerce sa il vanda. In acelasi timp vor avea si experienta de angajat si vor fi capabile sa isi respecte angajatii atunci cand vor fi in pozitia de angajatori.

Comentarii

comentarii

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletterul nostru pentru a primi gratuit informatii specializate relevante pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

E-mail:

   

To Top