Aspecte esentiale pentru stabilirea preturilor

Atunci cand stabilesti pretul produselor, ar trebui luati in calcul urmatorii factori:

1. Afla ce vor consumatorii
Nu este nevoie sa angajezi o firma de marketing pentru a intelege cum vad consumatorii produsul tau in comparatie cu cel al competitorilor. Tot ce trebuie sa faci este sa iti intrebi clientii ce anume le place si sa ii asculti cu atentie, in loc sa incerci doar sa ii convingi sa cumpere produsul respectiv.

2. Cunoaste-ti competitia
O intrebare pe care ar trebui s-o adresezi clientilor este “Daca nu ai cumpara de la mine, unde ai merge?” Trebuie sa afli in ce fel difera produsele concurente fata de cele oferite de tine. Pregateste-te sa fi surprins atunci cand vei afla care iti sunt adevaratii competitori si ce ii deosebeste pe acestia de tine.

3. Autoevalueaza-te in mod obiectiv si sincer
Este foarte greu sa fii cu adevarat sincer. Majoritatea companiilor isi supraevalueaza aspectele pozitive si ignora avantajele pe care competitorii le au in fata lor. O evaluare sincera si obiectiva este absolut necesara daca doresti sa-ti imbunatatesti imaginea si sa-ti cresti vanzarile.

4. Fii constient ca nu toti consumatorii sunt la fel
Oamenii sunt foarte diferiti, nu toti doresc aceleasi lucruri. Atunci cand stabilesti un pret, trebuie sa ai in vedere ce tip de consumatori doresti sa atragi si cu cine vrei sa concurezi. O miscare mai inteligenta ar fi sa stabilesti preturile astfel incat sa atragi un grup tinta de consumatori. Nu incerca sa ii multumesti pe toti pentru ca niciodata nu vei reusi, de aceea este mai indicat sa te concentrezi asupra unui public tinta.

Comentarii

comentarii

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletterul nostru pentru a primi gratuit informatii specializate relevante pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

E-mail:

   

To Top