Cum pregatesc o actiune de marketing? Exemplu brief de marketing

Lucrez foarte des cu responsabili de marketing din diferite companii, care participa la trainingurile pe care le sustin dedicate acestui aspect.

Unul dintre instrumentele cu care lucram in timpul trainingului si despre care acestia spun ca ii ajuta cel mai mult in activitatea lor de zi cu zi este brief-ul de marketing. Ce este acest brief? Efectiv, el reprezinta raspunsul pe care il dai la o serie de intrebari, atunci cand lansezi un nou produs sau atunci cand lansezi o noua actiune de marketing.

De ce este el important? Pentru ca te ajuta sa ai o imagine de ansamblu, obiectiva, asupra produsului sau serviciului pe care vrei sa il promovezi, in asa fel incat sa pregatesti cat de bine poti actiunea de marketing, astfel incat ea sa fie indreptata catre consumator, catre potentialul client si sansele ei de reusita sa fie cat mai mari.

Asadar, atunci cand pregatesti o campanie de marketing, trece prima oara in revista urmatoarele aspecte:

 

1. Descrie produsul/serviciul in 25 de cuvinte (ce este, pentru ce se foloseşte, ce face senzaţional? Beneficiu principal, avantaj principal, caracteristica cea mai importantă)

2. Cine sunt potentialii cumparatori? (raspunde cat mai detaliat)

3. Cumpararea este decisa de altcineva decat de utilizator? (superior, parinte, sot/sotie etc.)

4. Care sunt problemele cu care se confrunta potentialii clienti? Dar dorintele? De ce ar avea ei nevoie de produsul tau?

5. Care este beneficiul emotional care il multumeste pe cumparator?

6. Care sunt avantajele unice ale produsului/serviciului?Ce il face diferit?

7. Care sunt dezavantajele produsului/serviciului?

8. Care este principalul motiv pentru care produsul/serviciul nu este cumparat?

9. Care sunt cadourile, garantiile, recompensele, serviciile incluse pe care le vei oferi cumparatorului?

10. USP – ul (De ce ar trebui sa cumpere clientii de la tine si nu de la concurenta? Care este elementul care face ca produsul tau sa fie unic, diferit fata de toate celelalte existente pe piata? ) este: ….

 

Va doresc mult succes in tot ceea ce intreprindeti!

 

Comentarii

comentarii

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletterul nostru pentru a primi gratuit informatii specializate relevante pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

E-mail:

   

To Top