Expresii utile in marketingul online

Bounce = mesaj care nu ajunge la destinatar. Motivele pentru care un email nu ajunge la recipient pot fi: adresa de email incorecta sau desfiintata; mailbox-ul recipientului este plin; serverul de mail este defect; sistemul detecteaza un spam sau un continut ofensiv. Hard bounce este un mesaj trimis catre un email invalid, inchis sau inexistent. Soft bounce este un email trimis catre un cont de email activ, dar care este respins inainte de a ajunge in inbox-ul recipientului. De multe ori, problema este temporara � serverul este defect sau casuta de mail a recipientului este plina. Emailul poate fi retinut de serverul recipientului si trimis mai tarziu sau programul de email al emitatorului poate incerca sa il trimita din nou.

Dezabonare = cerere specifica din partea unui recipient de a nu mai primi mesaje, eliminandu-se adresa de mail a acestuia dintr-o lista specifica sau din toate listele detinute de expeditor.

Double opt-in = abonare cu confirmare. Inainte de a fi abonati, cei care se inscriu primesc o cerere de confirmare prin email a abonarii.

Liste proprii = liste de abonati care si-au dat acordul in mod direct catre compania care le detine (pleaca din listele de contacte proprii).

Liste inchiriate = liste detinute de abonati de terti, care si-au dat acordul pentru a primi mesaje din partea acestora si a partenerilor lor (vezi si ghidul “Liste de emailuri inchiriate sau baze proprii de abonati?”).

Mesaj comercial = email trimis o singura data catre o lista de abonati detinuta de un tert, abonati care si-au dat acordul pentru a primi astfel de mesaje (activitatea se mai numeste si inchiriere de liste sau mass-mailing).

Mesaj HTML = email care poate contine orice fel de elemente grafice si de formatare a textului (vezi si ghidul “Text sau HTML? Cum sa iei decizia potrivita”).

Mesaj text = email simplu, fara nici un fel de elemente grafice (cum ar fi imagini sau tabele) si formatari ale textului (cum ar fi fonturi diferite sau bold.)

Newsletter = mesaj trimis periodic bazei proprii de abonati de la care exista acordul exprimat in acest sens.

Opt-in = abonare. Abonatii isi dau acordul pentru a primi mesaje din partea companiei respective.

Opt-out = dezabonare. Termenul este asociat si cu practica ilegala a continuarii trimiterii de mesaje celor ce si-au retras permisiunea pentru acest lucru.

Comentarii

comentarii

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletterul nostru pentru a primi gratuit informatii specializate relevante pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

E-mail:

   

To Top