Faceti-va clientii sa va deschida emailul !

E simplu: ne trebuie un titlu bun. Un titlu potrivit este ca o strangere de mana, un semn de respect. Un titlu neinspirat il face pe receptor indiferent. Indiferenta etse ultimul lucru pe care ni-l dorim cand vrem sa ne facem noi clienti prin aceasta metoda, a e-mail marketingului.

Oamenii primesc zeci de e-mail-uri pe zi, ceea ce insemna ca oamenii de marketing au concurenta serioasa cad lanseaza o promotie pe acest canal, cand trimit un newsletter sau vor sa le povesteasca clientilor despre un produs sau serviciu nou. Daca e-mail-ul este trimis mai multor oameni sau unui receptor necunoscut, cel mai important factor care asigura deschiderea scrisorii este titlul acesteia.

Specialistilor in marketing, scrie Incorporated.com, le este mult mai greu sa pastreze treaza atentia consumatorilor, mai ales ca aceasta nu se intinde decat pe cateva secunde. In zilele noastre este foarte simplu sa te dezabonezi de la newsletter, distanta dintre un e-mail si orice altceva e de doar un clic.

Asadar, fie ca scriem o propunere de afaceri, un newsletter sau incercam sa “seducem” un client nou, este imperios necesar sa gasim un titlu care “sa vanda” restul mesajului. Dupa numele emitatorului, titlul este primul lucru la care se uita clientul potential. Pentru a nu gresi, este nevoie de un pic de maiestrie artistica.

De ce e important un titlu convingator

Dupa cum am spus, titlul este primul contact cu un consumator sau potential client, in aceeasi masura ca titlul unei pagini de vanzari. Titlul il invita pe cititor sa investeasca timp si sentimente. El trebuie sa treaca rapid de zgomotul de fundal (spam, reclama tip banner) si sa capteze atentia.

Daca e-mail-ul nu este deschis, nu vor exista urmari. In cele cateva secunde in care privirea trece peste un titlu se asigura succesul sau esecul unei campanii. De cate secunde vorbim? Opt, cel mult 10.

Intelegerea clientilor

Marketing-ul de calitatea pleaca de la intelegerea audientei targetate. Astfel, pentru a scrie un titlu convingator, trebuie sa cunoastem care sunt produsele si serviciile care sunt pe placul acesteia, dar si tonul cel mai potrivit pentru initierea unei conversatii.

Specialistii spun ca familiaritatea convinge. Nota personala este mai buna decat cuvintele generice.

Evident, exista un anumit tip de cititori care vor deschide intotdeauna un newsletter de la compania lor preferata. Dar, pentru a prinde in mreje mai multi clienti e important sa abordam o strategie unitara a e-mail-urilor trimise, fie ca vorbim de un stil umoristic, de unul informatis sau care invita la actiune.

Cititorul trebuie informat, nu pacalit

Daca titlul suna cam asa: “ACESTA NU ESTE SPAM”, probabil ca este.

La fel ca titlul unui ziar: trebuie sa informeze, nu sa pacaleasca. Doar pentru ca cineva recunoaste o adresa, nu inseamna ca vor deschide automat e-mail-ul, mai ales daca primesc multe de la aceeasi sursa.

Reguli elementare

1. Titlul trebuie sa fie usor de inteles, sa aiba maximum 5 cuvinte sau 45 de caractere.
2. Titlul trebuie sa rezume continutul e-mail-ului, asemeni titlului unui articol de ziar.
3. Trebuie sa fie suficient de convingator pentru a “debloca” cititorul.
4. Exista anumite cuvinte care trebuie evitate: gratuit, bani, vanzare si familia lor de cuvinte.

Comentarii

comentarii

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletterul nostru pentru a primi gratuit informatii specializate relevante pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

E-mail:

   

To Top