Francize – Afise pe roti

Ultima gaselnita in materie de afisaj stradal: Mobil’ Affiche, un camion viu colorat care are pe laterale si in partea din spate postere publicitare, ce se schimba la fiecare 10 secunde.

In total, camionul poate fi “incarcat” cu pana la 21 de postere pe care le afiseaza cu constiinciozitate, unul dupa altul, timp de 8-12 ore, cat dureaza ziua sa de lucru.

In tot acest timp, camionul se plimba pe trasee prestabilite, prin zonele cele mai circulate ale orasului, sau stationeaza in zonele centrale, in apropierea stadioanelor (in zi de meci), in parcarile mall-urilor sau hypermarket-urilor. Este un mijloc publicitar a carui prezenta nu poate fi ignorata. Inedit, interesant, usor amuzant si deloc agresiv, Mobil’ Affiche atrage instantaneu atentia si este privit cu simpatie de trecatori, aceasta simpatie fiind poate principalul motiv pentru care reclamele pe care le afiseaza sunt foarte eficiente.

Postere pe autobuze sau pe alte mijloace de transport s-au mai vazut. Noutatea pe care o aduce insa Mobil’ Affiche consta in faptul ca posterele expuse atrag mai usor atentia, datorita faptului ca la fiecare 10 secunde ele se schimba. In plus, pot fi inlocuite rapid cu altele noi, lucru mult mai costisitor si mai greu de realizat in cazul posterelor de pe autobuze.

Sistemul care permite schimbarea lor este format din 21 de role (7 pe fiecare parte a camionului), actionate de un motor si controlate in mod automat, astfel incat sa fie posibila chiar si afisarea la un anumit moment a unui anumit poster. Bineinteles, ansamblul de role este ascuns vederii, astfel ca trecatorul nu vede decat rezultatul: alunecarea lina a posterelor unul peste altul.

Sistemul este simplu si, totodata, foarte ingenios, fiind recompensat cu medalia de argint la Salonul de Inventii de la Geneva, in 1997. Este protejat prin brevet de inventie in 29 de tari. Posterele pot fi realizate foarte simplu, prin tiparire pe foi din PVC, vinil sau hartie speciala, in functie de design si de cantitatea ceruta.

Costul este de cca 190 de euro per exemplar, iar dimensiunile – 2,45 x 1,70 m sau 1,65 x 1,70 m. Daca in timp se modifica o anumita parte a mesajului (o data sau un pret), aceasta se poate “actualiza” prin lipirea unei benzi adezive cu noul mesaj, fara sa fie astfel nevoie sa se tipareasca un alt exemplar.

Costul pentru o saptamana de expunere, insemnand 2.400 de aparitii a 10 secunde fiecare, este de 440 de euro pentru partile laterale si de 550 de euro pentru partea din spate. O varianta interesanta este cea in care Mobil’ Affiche nu mai expune postere, ci direct produsul promovat: astfel, pe lateralele camionului se monteaza geamuri largi, iar in interior se aranjeaza marfa in asa fel incat sa fie perfect vizibila din exterior.

In acest mod, Mobil’ Affiche devine un fel de stand expozitional itinerant, foarte potrivit pentru promovarea de confectii sau seturi de mobilier, de exemplu. Compania care a pus la punct acest camion publicitar a fost infiintata la Brest (Franta) in 1993 si are parteneri in sistem franchising in 56 de tari (de cativa ani a patruns si in Romania).
www.mobil-affiche.com

Comentarii

comentarii

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletterul nostru pentru a primi gratuit informatii specializate relevante pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

E-mail:

   

To Top