In marketing si in vanzari testeaza, testeaza, testeaza !

Exista o serie de tehnici si principii general valabile in marketingul direct de care trebuie sa tii intotdeauna cont.
Nimeni nu iti poate spune cu certitudine care produs, care PIG, care HL, care cadou, care oferta va vinde mai bine. Singurii care decid acest lucru sunt clientii, prin numarul de comenzi pe care ti-l aduc, de accea testeaza.
Oricat de bine ar merge lucrurile, testeaza, lucrurile pot merge si mai bine. Pachetul de
control trebuie testat mereu.

Cum se face un test corect?

Testeaza o singura variabila � sa zicem pretul – toate celelalte elemente raman constante de la o varianta la alta a testului (liste, momentul in care are loc actiunea, oferta, PIG-ul.)

Testeaza ” mare “.

Este bine sa testezi diverse formate de PIG, de HL, de design al PIG-ului,sa testezi
diferite cadouri, preturi, culori. In mod sigur, testand, acestea vor imbunatati rezultatele campaniilor tale de marketing direct.
HL-urile, PIG-urile trebuie testate cu perseverenta. Dar, in cele din urma, oricat de imaginativa, oricat de emotionala ar fi abordarea din PIG-urile tale, nu va reusi sa suplineasca puternica scadere a unui produs vechi.
De aceea, rezultatele cu adevarat spectaculoase sunt posibile atunci cand testezi lucrurile mari:
- produsele sau serviciile pe care le oferi
- canalele de comunicare pe care le utilizezi

Ce te poate ajuta in acest sens?
Sa fii proactiv !

Ca manager de produs esti intotdeauna atat de absorbit de gestionarea produsului tau incat … intr-o buna zi descoperi ca piata s-a schimbat, clientii au evoluat, si-au schimbat obisnuintele, nevoile, au alte probleme decat cele pe care le cunoasteai tu, au aparut tehnologii noi.
Sigur, poti reactiona si in acel moment si iti poti repozitiona produsul sau poti crea produse noi.
Dar, daca ai fi fost proactiv, ai fi putut anticipa aceste tendinte. Ai fi putut devansa concurenta, ti-ai fi putut pastra clientii, ai fi putut castiga si altii noi. Ar fi fost mult mai usor, ai fi castigat timp, ar fi fost si mai profitabil.
Asadar, permanent trebuie sa te gandesti cum anume poti imbunatati produsele existente.
Trebuie testate caracteristici noi ale produselor tale. Sa testezi acele lucruri care pot aduce rezultate cu adevarat spectaculoase.
Ar trebui sa te intrebi:
- am produse sau servicii care nu mai sunt de actualitate? (RR in scadere, vanzari in scadere etc)?
- USP-urile mai sunt valabile?
- exista vreo posibilitatea de a le imbunatati
- exista vreo posibilitate de a combina 2 idei care exista deja pentru a crea ceva care nu exista inca?

Comentarii

comentarii

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletterul nostru pentru a primi gratuit informatii specializate relevante pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

E-mail:

   

To Top