Marketing direct sau traditional ?

Diferentele intre marketingul direct si cel traditional.

Ce este marketingul direct ? O activitate de promovare ce presupune comunicarea cu un target bine definit si care ae ca scop obtinerea unui raspuns direct si masurabil de la client.

Care sunt avantajele marketingului direct ?

1. Este personalizat:

Mesajele pot fi concepute şi realizate �ntr-un mod care flateaza prin consideratia pe care o arati clientului si stimuleaza raspunsurile pozitive.
Mesajele pot fi puternic personalizate, atat de puternic cat iti permite baza de date pe care o folosesti.

2. Permite o masurare exacta a reactiei clientului:
Pentru ca se poate sti cu precizie cate scrisori/faxuri/e-mail-uri/SMS-uri au fost trimise/cate telefoane au fost date/cate clicuri au fost date şi la cate dintre ele s-a primit raspuns.

Mai jos regasiti si diferentele clare intre cele doua tipuri de marketing.

 

 

Marketing

Marketing

Traditional

Direct

Comunica un mesaj prin intermediul publicitatii traditionale (clasice, advertising).

Comunica un mesaj prin medii specifice:

Exemple :

Exemple :

TV, radio, panotaj, presă scrisă, afişajul pe mijloacele de transport �n comun.

Direct mailing, telemarketing, faxmailing, e-mailing, SMS

Este o comunicare de masa, catre mai multe persoane in acelasi timp

Mesajul se adreseaza clientului, ca individ , pentru satisfacerea unei anumite nevoi a acestuia.

Presupune cunosterea fiecarui client in parte. Presupune existenta unei baze de date.

Comunicare se face intr-un singur sens.

Comunicarea se desfasoara in ambele sensuri.

De la vanzator catre client.

De la vanzator catre client si invers.

Se foloseste in scopul obtinerii unui efect cumulat, in timp.

Se solicita un raspuns imediat din partea clientului.

Se foloseste pentru campanii de imagine, de construire a unui brand, de fidelizare.

Se foloseste pentru stimularea imediata a deciziei de cumparare sau a cererii de informatii suplimentare.

Prin marketing direct se vand produse care satisfac o nevoie a clientului. Nu trebuie sa incerci sa vinzi un produs care presupune o schimbare in obiceiurile consumatorului.

Dar, poti profita de o nisa de piata care apare ca urmare a unei campanii publice de anvergura.

Comentarii

comentarii

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletterul nostru pentru a primi gratuit informatii specializate relevante pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

E-mail:

   

To Top