Satisfactia profesionala

Din ce in ce mai des intalnim pretutindeni oameni care nu sunt multumimti de activitatea lor profesionala. Nu sunt multumiti de ei, nu sunt multumiti de angajatori, nu sunt multumiti de colegi. Tocmai din aceste motive multi dintre ei nu muncesc la intreaga lor capacitate.
Ceea ce trebuie sa intelegem noi, ca manageri, este ca angajatii nostri trebuie sa fie
mandri de munca lor, sa o faca din placere, sa fie mandri de firma pentru care lucreaza.

Pentru ca munca sa le ofere satisfactii, oamenii trebuie sa:

- considere ca munca lor este importanta

- stie ca sunt direct responsabili pentru rezultatele pe care le obtin. Astfel, ei vor fi mai mandri de rezultatele pe care le obtin dar, vor fi si preocupati sa se asigure ca munca lor se ridica la standardele solicitate

- fie informati despre rezultatele muncii lor. In acest fel ei vor fi stimulati sa obtina rezultate din ce in ce mai bune.

Nu uitati ca motivarea angajatilor este unul dintre cei mai importanti factori care fac o companie sa mearga, sau nu… Incercati sa analizati factorii de mai sus, incercand sa aflati ce trebuie sa faceti pentru a le oferi oamenilor cat mai multe motive de satisfactie profesionala.

Haideti sa incercam sa analizam fiecare factor in parte si sa vedem ce motiveaza personalul cel mai mult din fiecare punct de vedere.

1. Importanta muncii:

Spuneam ca angajatii trebuie sa simta ca ceea ce fac este valoros. Pentru aceasta ei trebuie sa:
- aiba de indeplinit sarcini diferite. In asa fel simt ca isi pot dezvolta abilitatile, ca nu se plicitisesc facand acelasi lucru si ca pot invata in permanenta cate ceva.
- duca pana la capat activitatile pe care le incep ( atat cat este posibil )
- se simta utili si valorosi. Faceti in asa fel incat sa se simta importanti, folositori.

Evaluati periodic personalul si consultati-i in legatura cu nivelul satisfactiei lor fata de munca pe care o depun.

2. Responsabilitatea pentru rezultatele obtinute:

Oferiti-le angajatilor un anumit grad de autonomie. Voi sunteti cei care trebuie sa furnizati acest grad de independenta. Cum sa faceti acest lucru:
- dati oamenilor libertate de actiune. De exemplu dati-le voie sa isi planifice ei singuri activitatea, astfel ii veti incuraja sa se gandeasca la propriile lor metode de rezolvare.
- dati angajatilor putere de decizie. Daca oamenii au putere de decizie si ii faceti sa fie direct raspunzatori de deciziile pe care le iau, vor fi mult mai mandri de munca lor.

Cu cat lasati mai mult impresia ca angajatii detin controlul asupra muncii lor, cu atat ei se vor simti mai implicati.
Nu uitati ca responsabilizarea oamenilor este un factor motivator foarte puternic.

3. Informarea despre rezultatele activitatilor anterioare:

Fixati standarde ( tinte, targeturi ) clare si realiste. Dati-le oamenilor criterii de evaluare a performantelor si asigurati-va ca au oricand posibilitatea sa stie oricand cum se descurca.
Planificati regulat sedinte unde oamenii sa aibe posibilitatea de a comunica situatiile pe care le intampina si unde sa existe posibilitatea discutiilor asupra unor metode de imbunatatire a performantelor.

- oferiti intotdeauna laude angajatilor vostri, atunci cand sunt meritate
- criticati intr-un mod constructiv intotdeauna
- intalniti-va si stai de vorba regulat cu angajatii dumneavoastra
- descoperiti ce altceva le-ar mai placea sa faca
- aflati daca exista lucruri in activitatea lor care nu le plac
- provocati-i sa vina cu idei pentru imbunatatirea performantelor si lasati-i sa le puna in aplicare.

Intrucat spuneam ca motivarea personalului este foarte importanta in orice companie voi mai reveni cu articole pe aceasta tema, dar astept oricand si parerile voastre.

Comentarii

comentarii

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletterul nostru pentru a primi gratuit informatii specializate relevante pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

E-mail:

   

To Top