5 strategii simple care iti vor creste eficienta in comertul online

Pentru ca din ce in ce mai multe companii isi muta activitatile de vanzare in online, iata mai jos cateva strategii simplu de aplicat, de ”bun simt” care va pot creste eficienta pe care o aveti.

 

1. Urmariti raportarile siteului:


Un lucru foarte important pe care trebuie sa il faceti atunci cand aveti un magazin online este sa urmariti cu atentie si cat mai des raportarile siteului, astfel incat sa observati lucrurile pe care trebuie sa le imbunatatiti. Verificati in mediul online care sunt mediile pentru diferiti indici de performanta iar daca indicii siteului vostru sunt sub medie vedeti ce trebuie sa faceti pentru a ii imbunatati. Ca in orice campanie de marketing conteaza foarte mult pana si cel mai mic detaliu. Exemple de cativa indici de performanta: vizite unice, vizitatori noi si vechi, sursa vizitelor, rata de abandon a ”cosului de cumparaturi”, bounce rate, timpul petrecut pe site, rata de returnare a produselor, valoarea medie a fiecarei comenzi, timpul petrecut pentru a completa formularul de comanda, rata de conversie a vizitatorilor in cumparatori etc.

 

2. Nu ii obligati pe oameni sa isi faca un cont:

 

O mare parte din magazinele online te obliga sa iti faci un cont atunci cand vrei sa cumperi ceva de la ei. Tocmai de aceea, multi potentiali clienti parasesc siteul si cumpara de la concurentul care nu obliga la crearea unui cont. De ce? Pentru ca nu stiu daca voi mai cumpara si alta data de la tine, pentru ca este mai complicat procesul de cumparare si pentru ca imi ia mai mult timp. Daca ii obligati pe clienti sa isi faca un cont pentru a le strange datele de contact, atunci ganditi-va ca oricum trebuie sa va dea numele, adresa, adresa de email, numarul de telefon chiar daca plaseaza o comanda rapida. Ii rugati sa bifeze Termeni si Conditii, iar in acest fel ii aveti calificati in baza voastra de date. Sau, in momentul in care plaseaza comanda, faceti un cont automat si il rugati prin email sa confirme dorinta de a avea un cont sau nu. Dar, in acel moment el are deja comanda facuta. In acest fel veti simplifica foarte mult procesul de cumparare.

 

3. Oferiti-le oamenilor cat mai multe posibilitati de plata a cumparaturilor:

 

Asta inseamna sa fiti flexibili. Cu cat sunteti mai flexibili, cu atat veti avea mai multi clienti. De ce? Pentru ca fiecare dintre potentialii vostri clienti este unic si are nevoi si dorinte unice. Oferiti cat mai multe variante: de la ramburs, la sms, de la transfer bancar la plata cu cardul.

 

4. Fiti transparenti cu costurile de transport sau orice alte costuri ”ascunse”:

 

Sinceritatea conteaza foarte mult in vanzari. Si chiar si in comertul online. Degeaba incercati sa vindeti “marea cu sarea”, daca la finalul comenzii il anuntati pe om ca in loc de x lei, mai trebuie sa achite inca 30, taxa de transport. Rata de abandon a comenzilor va fi mai mare iar acestia nu se vor mai intoarce la voi pe site si nici nu va vor recomanda mai departe.

 

5. Multumiti-le oamenilor pentru comenzi si pentru ca va sunt clienti:

 

Programati-va sistemul in asa fel incat dupa fiecare comanda sa plece cate un email cu o multumire catre clientul tau. Fa acelasi lucru si la 10 zile dupa ce produsul a ajuns la client. Cere-i feedback si incurajeaza-l sa ti-l transmita. Pune datele de contact in asa fel incat sa iasa cat mai mult in evidenta. Daca vei primi un feedback pozitiv il vei folosi ca sa atragi noi clienti, daca primesti un feedback negativ il vei folosi pentru a putea imbunatati experientele pe care clientii tai le au.

 

Va doresc spor in tot ceea ce faceti.

 

Implementare, dezvoltare, administrare si optimizare campanii social media pentru cresterea afacerii tale.

 

Campanii eficiente de promovare prin Google AdWords

 

Comentarii

comentarii

Aboneaza-te GRATUIT la Newsletter

Aboneaza-te acum la newsletterul nostru pentru a primi gratuit informatii specializate relevante pentru dezvoltarea ta profesionala si personala.

E-mail:

   

To Top